Preview: Barometer: Het beleggingslandschap in 2022

Barometer: Het beleggingslandschap in 2022

Hoewel obligaties het moeilijk zullen hebben bij een stijging van de rente, zouden aandelen een behoorlijk eencijferig rendement moeten genereren, omdat sterke bedrijfswinsten een daling van de winstveelvouden van aandelen compenseren.

Luca Paolini Chief Strategist, Arun Sai Senior Multi Asset Strategist Pictet Asset Management.

Hoe korter hoe beter

Waarom beleggers in vastrentende waarden die zich zorgen maken over inflatie en stijgende rendementen, moeten overwegen om over te stappen op kortlopende obligaties.

Barometer: Inflatie houdt meer risico in voor obligaties dan voor aandelen

Pictet Asset Management Strategy Unit.

ESG: de aanpak in de geldmarkt

Duurzaam beleggen hoeft niet beperkt te blijven tot de lange termijn. Geldmarktfondsen kunnen ook ESG omarmen en beleggers helpen om duurzaamheid te bereiken in hun portefeuille.

Barometer: Geen goede tijd om te kopen?

Nu het sterke economische herstel van China na de pandemie in gevaar komt door het debacle van Evergrande, moeten beleggers hun verdediging versterken.

Meer