Preview: ESG: de aanpak in de geldmarkt

ESG: de aanpak in de geldmarkt

Duurzaam beleggen hoeft niet beperkt te blijven tot de lange termijn. Geldmarktfondsen kunnen ook ESG omarmen en beleggers helpen om duurzaamheid te bereiken in hun portefeuille.

Milieu-, maatschappelijke en bestuurlijke factoren (ESG) in aanmerking nemen om risico's te verminderen en mogelijk het rendement te verhogen, is steeds meer routine geworden voor obligatie- en aandelenfondsen. Beleggers overwegen echter zelden om een dergelijke aanpak ook toe te passen bij kortetermijnbeleggingen, zoals geldmarktfondsen. Dat lijkt op het eerste gezicht logisch. De risico's en kansen die gepaard gaan met trends, zoals de klimaatverandering, spelen van nature op de lange termijn. Dat maakt het moeilijk om de relevantie ervan te zien voor beleggingen met looptijden van 13...

Barometer: Geen goede tijd om te kopen?

Nu het sterke economische herstel van China na de pandemie in gevaar komt door het debacle van Evergrande, moeten beleggers hun verdediging versterken.

‘In Europa is sprake van demominderen en in Afrika van demomeerderen’

De voordelen van actief beleggen in China zijn groter geworden

Met de snel wijzigende regelgeving moeten beleggers in Chinese aandelen een actieve beleggingsaanpak hanteren.

Barometer: De strijd tegen Delta

Hoewel de verspreiding van de nieuwe Delta Covid-variant de wereldeconomie heeft verstoord, zouden stimulansen en vaccinatieprogramma's een sterke groeivertraging moeten voorkomen.

Meer